Opleiding Zweminstructeur Stichting Nederlandse Zwemdiploma’s (SNZ)
Toelichting leveringsvoorwaarden voor individuen via open inschrijvingen of (gesloten) inschrijvingen van zwemscholen en zwemverenigingen. Deze vastgestelde leveringsvoorwaarden worden geplaatst op de website van SNZ en ontvangt de deelnemer bij aanmelding.
Leveringsvoorwaarden Inschrijvingsactiviteiten voor individuen
Artikel 1 Begrippen
- 1 SNZ: Stichting Nederlandse Zwemdiploma’s
Ingeschreven in het handelsregister van de Kamer van Koophandel voor Nijmegen onder nummer 89359348. Alle contractactiviteiten, met uitzondering van activiteiten die specifiek zijn benoemd, worden door SNZ op de markt gebracht. Via SNZ worden de activiteiten aangeboden en verkocht en vindt de aanmelding plaats. De inschrijving, facturering, uitvoering en evaluatie vindt plaats via de website van SNZ.
- 2 Contractactiviteit:
Een door SNZ georganiseerde, niet-regulier door het Ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap bekostigde opleiding, training, seminar, studiedag, congres of vergelijkbare activiteit. In het kader van de leveringsvoorwaarden wordt geen onderscheid gemaakt tussen twee typen contractactiviteiten: open inschrijvingsactiviteiten en (gesloten) activiteiten in opdracht van zwemscholen of -verenigingen. Deze leveringsvoorwaarden betreffen alle open inschrijvingsactiviteiten voor individuen (zie art. 1.3) en (gesloten) inschrijvingsactiviteiten voor zwemscholen of -verenigingen.
- 3 Open inschrijvingsactiviteit:
Een contractactiviteit waaraan iedereen kan deelnemen die voldoet aan de gestelde toelatingscriteria zoals deze op de website bij het betreffende aanbod worden beschreven.
- 4 Gesloten inschrijvingsactiviteit:
Een contractactiviteit waaraan iedereen op voorspraak van een zwemschool of –vereniging kan deelnemen die voldoet aan de gestelde toelatingscriteria zoals deze op de website bij het betreffende aanbod worden beschreven.
- 5 Deelnemer:
Een natuurlijk persoon die zich voor een contractactiviteit heeft ingeschreven of is ingeschreven.
Artikel 2 Toepasselijkheid
2.1 Tenzij schriftelijk anders overeengekomen zijn deze leveringsvoorwaarden bij elke opleiding dat
open inschrijvingsactiviteiten uitvoert die via SNZ worden aangeboden van toepassing.
2.2 De overeenkomst tussen een deelnemer aan een open inschrijvingsactiviteit en het SNZ komt tot stand na een schriftelijke bevestiging van de aanmelding door SNZ, waarmee er sprake is van inschrijving.
2.3 Het SNZ verplicht zich de open inschrijvingsactiviteit uit te voeren overeenkomstig het door haar voorgestelde programma en de geoffreerde prijs.
Artikel 3 Aanmelding en start
3.1 De aanmelding door een deelnemer voor een open inschrijvingsactiviteit geschiedt door middel van een volledig ingevuld aanmeldingsformulier via de website van SNZ met de correcte persoonsgegevens zoals vermeld op het eigen legitimatiebewijs. Indien de deelnemer op het moment van aanmelding minderjarig is, dient het aanmeldingsformulier mede ondertekend te worden door de wettelijk vertegenwoordiger met vermelding van de naam.
3.2 De plaatsing van deelnemers voor inschrijvingsactiviteiten geschiedt in volgorde van binnenkomst van aanmeldingen. Bij over-inschrijving worden deelnemers op een wachtlijst geplaatst.
3.3 Een deelnemer kan geweigerd worden als hij/zij niet voldoet aan de voor het aanbod gestelde toelatingscriteria op de website van SNZ.
3.4 Een open inschrijvingsactiviteit vindt slechts doorgang als er zich voldoende deelnemers voor hebben ingeschreven. Het minimumaantal deelnemers staat vermeld bij het betreffende aanbod op de website. Het SNZ behoudt zich het recht voor in geval van onvoldoende inschrijvingen een inschrijvingsactiviteit niet door te laten gaan of aangepast door te laten gaan.
3.5 Het SNZ beslist uiterlijk 10 werkdagen voor de geplande startdatum over het niet doorgaan van de open inschrijvingsactiviteit. Er wordt door SNZ contact opgenomen met de deelnemer als er sprake is van niet doorgaan van de activiteit. De eerder betaalde gelden worden gerestitueerd.
3.6 Het SNZ beslist uiterlijk 10 werkdagen voor de geplande startdatum over het aangepast doorgaan van de open inschrijvingsactiviteit. De aanpassing kan bestaan uit verplaatsen naar een later tijdstip of groepen samenvoegen met eventueel een andere uitvoeringslocatie. Er wordt door SNZ contact opgenomen met de deelnemer over de aanpassing. Als de deelnemer akkoord is met de aanpassing en dit binnen 5 werkdagen schriftelijk per brief of email aan SNZ bevestigt, gaat de aanmelding door onder dezelfde leveringsvoorwaarden, waarbij de deelnemer afziet van het opnieuw ingaan van de annuleringstermijn. Als de deelnemer niet akkoord is met de aanpassing en dit binnen 5 werkdagen schriftelijk per brief of email aan SNZ bevestigt, wordt de aanmelding zonder kosten geannuleerd.
3.7 Het SNZ behoudt zich het recht voor van docent(en) te wisselen nadat deze evt. bekend gemaakt zijn zonder dat hieruit voor een deelnemer het recht voortvloeit zijn aanmelding te annuleren.
Artikel 4 Annulering
4.1 Een deelnemer kan zijn/haar inschrijving alleen schriftelijk via een brief of e-mail aan SNZ annuleren. De datum van ontvangst van de brief of e-mail geldt als annuleringsdatum.
4.2 Een deelnemer kan zijn/haar inschrijving tot 20 werkdagen voor de startdatum van een open inschrijvingsactiviteit zonder kosten annuleren. Na deze termijn is de deelnemer een redelijke vergoeding aan het SNZ verschuldigd, conform artikel 411, Boek 7 van het Burgerlijk Wetboek. De redelijke vergoeding is nooit hoger dan de overeengekomen Prijs.
4.3 De redelijke vergoeding bij annulering voordat de open inschrijvingsactiviteit is gestart, bedraagt: – bij annulering tussen 20 en 10 werkdagen voor aanvang: 30% van de prijs;
– bij annulering korter dan 10 werkdagen voor aanvang: 50% van de prijs.
4.4 De redelijke vergoeding bij annulering na de start van de open inschrijvingsactiviteit bedraagt de prijs van het reeds verzorgde onderwijs tot het moment van de tussentijdse beëindiging plus 50% van de prijs (onder aftrek van evt. nog niet ontvangen opleidingsmateriaal) als zijnde opstartkosten.
4.5 De kosten van reeds gebruikte (of online geactiveerde) materialen die bij de prijs van de open inschrijvingsactiviteit zijn inbegrepen, worden bij annulering niet vergoed. De kosten van materialen die niet bij de prijs voor de open inschrijvingsactiviteit zijn inbegrepen en door de deelnemer zelf zijn aangeschaft, worden bij annulering niet vergoed.
Artikel 6 Geldigheid offertes en bijkomende kosten
6.1 Indien door of voor een deelnemer voor een open inschrijvingsactiviteit vooraf een offerte wordt aangevraagd, hebben offertes een geldigheid van 30 dagen na dagtekening van de offerte.
6.2 Tenzij uitdrukkelijk anders vermeld, zijn in de gestelde prijs geen verblijfskosten begrepen, zoals lunchkosten, hotelkosten en dergelijke.
6.3 Tenzij uitdrukkelijk anders vermeld, zijn de aanschafkosten van voorgeschreven literatuur niet in de gestelde prijs inbegrepen.
6.4 Tenzij uitdrukkelijk anders vermeld, zijn de kosten van examinering of tentaminering (niet??) in de gestelde prijs inbegrepen. Dit is van toepassing als er aan een open inschrijvingsactiviteit een examen en/of tentamens zijn verbonden of door de instelling die deze organiseert tentamen- of examengeld wordt berekend.
Artikel 7 Persoonsgegevens en privacy
Het SNZ verwerkt persoonsgegevens van deelnemers volgens de wet- en regelgeving zoals vastgelegd in de Algemene Verordening Gegevensbescherming en het privacy beleid van het SNZ (te raadplegen via de website van het SNZ).
Artikel 8 Regels bij contractactiviteiten
De regels die gelden bij het deelnemen aan en afronden van contractactiviteiten, zoals aan- en afwezigheidsregels, beroepspraktijkvormingsverplichtingen, eisen aan opdrachten of de wijze van toetsing/examinering en beoordeling daarvan, staan in de studiewijzer van de betreffende activiteit.
Artikel 9 Intellectueel eigendom
9.1 Het intellectuele eigendom op door het SNZ in SNZ-verband geproduceerd opleidingsmateriaal blijft, ongeacht de vorm waarin dit is geleverd (geprint, digitaal, audiovisueel of anderszins), te allen tijde bij SNZ.
9.2 Gebruik van dit materiaal incl. toegang (tot de eventuele) online leeromgeving anders dan voor eigen studie is niet toegestaan.
Artikel 10 Overmacht
10.1 Overmacht is een omstandigheid welke de uitvoering van de overeenkomst verhindert en niet te wijten is aan de schuld van het SNZ, noch krachtens de wet, rechtshandeling of in het verkeer geldende opvattingen voor rekening van het SNZ komt (art. 6:75 van het Burgerlijk Wetboek).
10.2 Indien het voor een medewerker van het SNZ onmogelijk is een contractactiviteit te verzorgen, zal het SNZ zich inspannen een vervangende medewerker in te zetten. Wanneer dat niet mogelijk blijkt, behoudt het SNZ zich het recht voor de contractactiviteit naar een nader te bepalen datum te verplaatsen.
Artikel 11 Aansprakelijkheid
Aansprakelijkheid van het SNZ voor schade als gevolg van tekortkoming in de nakoming van de kant van de deelnemer is beperkt tot maximaal het geoffreerde bedrag, met uitzondering van opzet of grove schuld door het SNZ.
Artikel 12 Rechts- en forumkeuze
12.1 Op deze algemene voorwaarden alsmede op alle daarop gebaseerde overeenkomsten is uitsluitend Nederlands recht van toepassing.
12.2 Klachten worden behandeld conform de klachtenregeling van het SNZ, waarvan de deelnemer bij aanvang van het onderwijs op de hoogte gesteld wordt.
12.3 Geschillen worden voorgelegd aan de Rechtbank Noord-Nederland.
12.4 In afwijking van het bepaalde in art. 12.3 kunnen de deelnemer en het SNZ met wederzijdse instemming ervoor kiezen een andere wijze van geschillenbeslechting te hanteren.